TOEFL ITP Reading 13b Answer

Certain animals have an intuitive awareness of quantities.
Hewan-hewan tertentu memiliki kesadaran intuitif akan kuantitas (jumlah).

They know without analysis the difference between a number of objects and a smaller number.
Mereka tahu tanpa analisa perbedaan antara sejumlah obyek dan angka yang lebih kecil.

In his book The Natural History of Selbourne (1786), the naturalist Gilbert White tells how he surreptitiously removed one egg a day from a plover’s nest, and how the mother laid another egg each day to make up for the missing one.
Dalam bukunya The Natural History of Selbourne (1786), naturalis Gilbert White menceritakan bagaimana dia dengan diam-diam memindahkan satu telur setiap hari dari sebuah sarang burung plover, dan bagaimana sang induk bertelur setiap hari untuk menggantikan telur yang hilang.

He noted that other species of birds ignore the absence of a single egg but abandon their nests if more than one egg has been removed.
Dia memperhatikan bahwa spesies burung lain mengabaikan tidak adanya satu butir telur tapi meninggalkan sarang mereka jika lebih dari satu telur telah dipindahkan.

It has also been noted by naturalists that a certain type of wasp always provides five -never four, never six­caterpillars for each of their eggs so that their young have something to eat when the eggs hatch.
Naturalis juga telah memperhatikan bahwa jenis tawon tertentu selalu menyediakan lima – tidak pernah empat, tidak pernah enam, ulat untuk setiap telur mereka sehingga anak mereka punya makanan ketika telur-telur itu menetas.

Research has also shown that both mice and pigeons can be taught to distinguish between odd and even numbers of food pieces.
Riset juga telah menunjukkan bahwa baik tikus dan burung dara bisa dilatih untuk membedakan antara jumlah ganjil dan genap dari potongan makanan.

These and similar accounts have led some people to infer that creatures other than humans can actually count.
Ini dan beberapa laporan lain yang mirip telah membuat beberapa orang untuk menyimpulkan bahwa makhluk-makhluk selain manusia sebenarnya bisa menghitung.

They also point to dogs that have been taught to respond to numerical questions with the correct number of barks,
Mereka juga menunjukkan anjing yang telah diajari untuk merespon pertanyaan numerik dengan jumlah gonggongan yang benar,

or to horses that seem to solve arithmetic problems by stomping their hooves the proper number of times.
atau kuda yang terlihat memecahkan soal aritmetika dengan menjejakkan kakinya sejumlah jawaban yang benar.

Animals respond to quantities only when they are connected to survival as a species – as in the case of the eggs – or survival as individuals – as in the case of food.
Hewan-hewan merespon pada jumlah hanya ketika mereka terhubung dalam kondisi bertahan hidup sebagai spesies – seperti halnya dalam kasus telur – atau bertahan hidup sebagai individu – dalam hal makanan.

There is no transfer to other situations or from concrete reality to the abstract notion of numbers.
Tidak ada perpindahan ke situasi lain atau dari realita ke konsep abstrak angka.

Animals can “count” only when the objects are present and only when the numbers involved are small – no more than seven or eight.
Hewan-hewan bisa menghitung hanya ketika obyek-obyek hadir dan hanya ketika angka-angka yang terlibat kecil – tidak lebih dari tujuh atau delapan.

In lab experiments, animals trained to “count” one kind of object were unable to count any other type.
Dalam percobaan-percobaan laboratorium, hewan-hewan yang dilatih untuk menghitung satu jenis benda tidak bisa menghitung jenis benda lain.

The objects, not the numbers, are what interest them.
Benda-benda, bukan angka, adalah yang menarik mereka.

Animals’ admittedly remarkable achievements simply do not amount to evidence of counting,
Pencapaian hewan-hewan yang memang luar biasa ini sama sekali tidak menghasilkan bukti tindakan menghitung,

nor do they reveal more than innate instincts, refined by the genes of successive generations, or the results of clever, careful conditioning by trainers.
ataupun menunjukkan lebih dari insting alamiah, yang semakin disempurnakan oleh gen generasi-generasi berikutnya, atau hasil dari pengkondisian yang pintar dan hati-hati oleh pelatih.

12. What is the main idea of this passage?
(A) Careful training is required to teach animals to perform tricks involving numbers.
(B) Animals cannot “count” more than one kind of object.
(C) Of all animals, dogs and horses can count best.
(D) Although some animals may be aware of quantities, they cannot actually count

Jawaban yang tepat adalah
(D) Although some animals may be aware of quantities, they cannot actually count
(Meskipun beberapa hewan mungkin sadar tentang konsep jumlah, mereka sebenarnya tidak bisa menghitung)

13. Why does the author refer to Gilbert White’s book in line 3?
(A) To show how attitudes have changed since 1786
(B) To contradict the idea that animals can count
(C) To provide evidence that some birds are aware of quantities
(D) To indicate that more research is needed in this field

Jawaban yang tepat adalah
(C) To provide evidence that some birds are aware of quantities
(Untuk memberikan bukti bahwa beberapa burung sadar akan konsep jumlah)

14. The word “surreptitiously” in line 4 is closest in meaning to
(A) quickly
(B) secretly
(C) occasionally
(D) stubbornly

Jawaban yang tepat adalah
(B) secretly

– surreptitiously = secretly = secara diam-diam
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/surreptitiously?q=surreptitiously

15. The word “abandon” in line 8 is closest in meaning to
(A) vacate
(B) rebuild
(C) move
(D) guard

Jawaban yang tepat adalah
(A) vacate

– abandon = vacate = meninggalkan, mengosongkan
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/abandon_1?q=abandon
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/vacate?q=vacate

16. The word “odd;’ as used in line 14, refers to which of the following?
(A) Unusual numbers
(B) Numbers such as 1, 3, 5, and so on
(C) Lucky numbers
(D) Numbers such as 2, 4, 6, and so on

Jawaban yang tepat adalah
(B) Numbers such as 1, 3, 5, and so on
– odd = ganjil

17. The author mentions that all of the following are aware of quantities in some way EXCEPT
(A) plovers
(B) mice
(C) caterpillars
(D) wasps

Jawaban yang tepat adalah
(C) caterpillars
(ulat)

Plover, mice dan wasps disebutkan dalam bacaan di atas.
Caterpillars tidak disebutkan dalam bacaan di atas.

18. The word “accounts” in line 15 is closest in meaning to
(A) invoices
(B) reasons
(C) reports
(D) deceptions

Jawaban yang tepat adalah
(C) reports

– account = report = laporan, catatan, penjelasan
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/account_1?q=account

19. According to information in the passage, which of the following is LEAST likely to occur as a result of animals’ intuitive awareness of quantities?
(A) A pigeon is more attracted by a box containing two pieces of food than by a box containing one piece.
(B) When asked by its trainer how old it is, a monkey holds up five fingers.
(C) When one of its four kittens crawls away, a mother cat misses it and searches for the missing kitten.
(D) A lion follows one antelope instead of a herd of antelopes because it is easier to hunt a single prey.

Jawaban yang tepat adalah
(B) When asked by its trainer how old it is, a monkey holds up five fingers.
(Ketika ditanya oleh pelatih berapa usianya, seekor kera menunjukkan lima jari)

Pilihan A,C,D selaras dengan konsep jumlah / kuantitas.
Pilihan B adalah konsep usia, yang jauh berbeda dan lebih rumit dari jumlah biasa.

20. How would the author probably characterize the people who are mentioned in line 15?
(A) As mistaken
(B) As demanding
(C) As clever
(D) As foolish

Jawaban yang tepat adalah
(A) As mistaken
(salah mengira)

Ini bisa disimpulkan dari:
These and similar accounts have led some people to infer that creatures other than humans can actually count.
Ini dan beberapa contoh lain yang mirip telah membuat beberapa orang untuk menyimpulkan bahwa makhluk-makhluk selain manusia sebenarnya bisa menghitung.

21. The word “admittedly” in line 29 is closest in meaning to
(A) improbably
(B) arguably
(C) apparently
(D) undeniably

Jawaban yang tepat adalah
(D) undeniably

– admittedly = undeniably = memang, tidak bisa disangkal
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/admittedly?q=admittedly
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/undeniably?q=undeniably

22. In line 31, the word “they” refers to
(A) numbers
(B) animals
(C) achievements
(D) genes

Jawaban yang tepat adalah
(C) achievements
(pencapaian, prestasi)

Animals’ admittedly remarkable achievements simply do not amount to evidence of counting,
Pencapaian hewan-hewan yang memang luar biasa ini sama sekali tidak menghasilkan bukti tindakan menghitung,

nor do they reveal more than innate instincts, refined by the genes of successive generations, or the results of clever, careful conditioning by trainers.
ataupun menunjukkan lebih dari insting alamiah, yang semakin disempurnakan oleh gen generasi-generasi berikutnya, atau hasil dari pengkondisian yang pintar dan hati-hati oleh pelatih.

23. Where in the passage does the author mention research that supports his own view of animals’ inability to count?
(A) Lines 3-6
(B) Lines 12-14
(C) Lines 15-16
(D) Lines 27-28

Jawaban yang tepat adalah
(D) Lines 27-28

In lab experiments, animals trained to “count” one kind of object were unable to count any other type.
Dalam percobaan-percobaan laboratorium, hewan-hewan yang dilatih untuk menghitung satu jenis benda tidak bisa menghitung jenis benda lain.

The objects, not the numbers, are what interest them.
Benda-benda, bukan angka, adalah yang menarik mereka.

error:
×